VÁNOCE

Milí návštěvníci,

v období od 20. 12. 2024 do 3. 1. 2025 jsou naše pobočky zavřené.
Dárkové poukazy vyřizujeme on-line do 22. 12. 2024.
Vaše dotazy, objednávky a požadavky budou zpracovány co nejdříve po našem návratu.

Děkujeme a přejeme krásné Vánoce.
Tým NICOM

Blender Tip: Šetřete čas díky knihovně assetů

Objevte praktičnost knihovny assetů při spolupráci v týmu

Knihovna assetů (Asset Browser) v Blenderu slouží k ukládání a opětovnému používání modelů, materiálů, nástrojů nebo dokonce animací a dalších prvků scény.
Díky těmto assetům je vytváření komplexních scén a spolupráce v týmu jednoduchá, přímočará a organizovaná.
Asset Browser je přímou součástí programu Blender. Pro jeho používání tak není třeba nic instalovat ani zapínat.

Řadu dalších praktických tipů na práci v programu Blender se dozvíte také na našich kurzech.  

 

↓ Video tutoriál k práci s knihovnou assetů najdete na konci. ↓

 

Výhody používání knihovny assetů v Blenderu

  • Rychlé vkládání objektů
    Místo importování souborů můžete jednoduše přetáhnout asset do scény.

  • Opětovné použití materiálů a modelů
    Nemusíte znovu nastavovat materiály nebo modelovat často používané objekty.

  • Organizace a kategorizace
    Assety lze třídit do různých kategorií pro snadné vyhledávání.

  • Sdílení mezi projekty
    Můžete používat stejnou knihovnu v různých scénách bez zbytečného kopírování souborů.

  • Nezávislost na konkrétním souboru
    Assety jsou uloženy externě, takže i když se změní projekt, knihovna zůstává dostupná.

 

Návod, jak snadno pracovat s knihovnou assetů v Blenderu

Praktičnost knihovny assetů v Blenderu oceníte zejména pokud pracujete na větších nebo opakujících se projektech. 

Knihovna assetů v Blenderu

 

→ Přidání do knihovny

V outlineru pravým tlačítkem na vybraný objekt můžeme volbou „Mark as Asset“ cokoliv vložit do knihovny assetů (panel Asset Browser). 

Označení prvku jako asset Přidávání celé kolekce do scény

 

→ Hledání v knihovně

V knihovně následně můžeme přidat detaily, štítky a vyhledávat. 

Vyhledávání v knihovně assetů

 

→ Přetažení objektů do scény

Pouhým přetažením z knihovny vložíme objekty do scény. 

Vložení assetů do scény přetažením

 

→ Použití knihovny v dalších scénách

Vložením cesty k .blend souboru s assety můžeme knihovny stejným způsobem využívat ve všech dalších scénách a projektech. 

Přidání cesty souboru s assety pro použití v dalších scénách

 

Postup ve videu

Celý postup, jak pracovat s knihovnou assetů v programu Blender, najdete také v tomto krátkém videu.

 

 

Budu se na vás těšit na některém z vybraných kurzů programu Blender.

Ondřej Hudeček
3D generalista a lektor kurzů 3D programů

 

Naučte se pracovat v Blenderu či dalších programech pro 3D na našich kurzech

 

 

Fotogalerie

Knihovna assetů v Blenderu

Knihovna assetů v Blenderu


Označení jako asset

Označení jako asset


Přidávání celých kolekcí

Přidávání celých kolekcí


Vyhledávání v knihovně assetů

Vyhledávání v knihovně assetů


Vložení assetů do scény přetažením

Vložení assetů do scény přetažením


Přidání cesty k souboru s assety

Přidání cesty k souboru s assety


Profil společnosti

NICOM byl založen již v roce 1992. Díky více než 140 000 odškolených klientů patří k největším poskytovatelům počítačových i fotografických kurzů pro jednotlivce a firmy v celé ČR.

Chtějte o nás vědět více ...

zobrazit více informací

Základní organizační informace

Máte nejasnosti ohledně objednávky nebo realizace školení? Chcete znát odpovědi na nejčastěji kladené dotazy klientů školicího střediska NICOM? 

Přečtěte si základní informace ...

zobrazit více informací

Možnosti financování kurzů

Víte, že vám rekvalifikaci  nebo kterýkoliv jiný kurz může hradit úřad práce? 

Podívejte se na možnosti platby za školení ...

zobrazit více informací

Kontaktujte nás

Fakturační adresa:
Smetanova 3
602 00 Brno
IČ: 26226375
DIČ: CZ26226375
Adresa pobočky:
Zenklova 32/28
180 00 Praha 8
Tel: +420 222 231 100
 
Získávejte novinky a akční nabídky Zásady zpracování osobních údajů