O vizualizační aplikaci Unreal Engine jsme již informovali v předchozích článcích, ve kterých jsme uvedli důvody, proč pro CAD vizualizace použít tuto appku. Vývojáři UE však jedou dál na plné obrátky a dnes Unreal Studio obsahuje nástroje a služby pro urychlení vašich firemních pracovních postupů s Unreal Engine.
DATASMITH
Datasmith je nástrojová sada pracovních postupů v aplikaci Unreal Studio, která umožňuje bezproblémově importovat data do Unreal Engine. Zatím je pouze v beta verzi, ale již dnes úspěšně importuje data různých CAD formátů.
Autodesk 3ds Max
Datasmith obsahuje plugin pro 3ds Max, který přímo přenáší scénu zahrnující světla, kamery, materiály a geometrii při zachování známé hierarchie scény. Převádí také populární prvky V-Ray, Corona a Mental Ray do aktiv Unreal Engine.
Rhino 3D
Podporované rozšíření: *.3dm.
Importujte povrchové modely Rhino a scény do Unreal Engine. Import zahrnuje základní extrakci barev a metadata, UVs generuje automaticky.
SolidWorks
Podporovaná rozšíření: *.sldasm, *.sldprt
Přímo importujte součásti a soubory sestav SolidWorks do aplikace Unreal Engine. Zahrnuje základní extrakci barev, hierarchii a metadata, UVs generuje automaticky.
Autodesk Inventor
Podporovaná rozšíření: *.iam, *.ipt
Importuje soubory nativní sestavy Inventoru do modulu Unreal Engine. Zahrnuje základní extrakci barev, hierarchii a metadata, UVs generuje automaticky.
CATIA, Siemens NX, Creo
Podporované rozšíření: *.catpart, *.catproduct, *.cgr, *.asm, *.neu, *.prt
I nativní formáty CATIA lze importovat do Unreal Engine. Zahrnuje základní extrakci barev, hierarchii a metadata. UVs opět generuje automaticky. Datasmith také umožňuje importovat součásti Creo a sestavy do Unreal Engine spolu s nativními soubory NX.
Další formáty
Podporovaná rozšíření: *.gbf, *.unv, *.x_t, *.rf, *.fbx, *.gitf, *.iges, *.step, *.jt, *.sat, *.3dxml
Dále lze přímo importovat do Unreal Engine formáty CADDS, I-DEAS, Parasolid a Robcad. Unreal Engine také nativně podporuje pracovní postupy FBX a glTF.
SketchUp
Vývojáři pracují na pluginu pro SketchUp, který přímo překládá scénu včetně kamer, textur a geometrie.
Poznámka: formát SKP aplikace SketchUp je již sice také v přípravě, ale to naši profesionální lektoři už umí také vyřešit. Důkazem toho je pilotní úspěšné školení SketchUp – Vizualizace v Unreal Engine, které proběhlo v autorizovaném školicím středisku NICOM, a.s.
Na co se těšit?
Brzy pro naše příznivce a všechny uživatele CAD připravíme kurz vizualizací, na kterém nebude záležet, jaký formát potřebujete vizualizovat. Což je další trefa od Unreal Engine, ta první je, že pro lineární děj je aplikace UE ZDARMA. V některém z dalších článků představíme další výhody.
Dnes jsou reálné vizualizace stále více poptávány, tak věřím, že tento článek byl i pro vás užitečný. Pokud chcete hlouběji proniknout do problematiky, vězte, že nejproduktivnější je výuka pod vedením odborného lektora – profesionála. Neváhejte tedy a zvolte si některé ze školení na CAD produkty Autodesk nebo jakýkoli z našich 3D kurzů, nebo si domluvte konzultace v Autodesk autorizovaném školicím středisku společnosti NICOM a.s.
Autorizované školicí středisko NICOM provádí školení na pevných učebnách v Brně, Ostravě a Praze, nebo na mobilních učebnách po celé republice.
Těším se na Vás na některém z vybraných 3D či CAD kurzů.
Michal Spielmann
Autodesk Certified Instructor
Autodesk AutoCAD Professional
Autodesk Inventor Professional
NICOM byl založen již v roce 1992. Díky více než 140 000 odškolených klientů patří k největším poskytovatelům počítačových i fotografických kurzů pro jednotlivce a firmy v celé ČR.
Chtějte o nás vědět více ...
zobrazit více informacíMáte nejasnosti ohledně objednávky nebo realizace školení? Chcete znát odpovědi na nejčastěji kladené dotazy klientů školicího střediska NICOM?
Přečtěte si základní informace ...
zobrazit více informacíVíte, že vám rekvalifikaci nebo kterýkoliv jiný kurz může hradit úřad práce?
Podívejte se na možnosti platby za školení ...
zobrazit více informací